Για το
σχολείο (I)
Για το σχολείο (II) Θέματα Για καθηγητές Pdf από το παρελθόν Σύνδεσμοι Προσωπικά
σημειώσεις Γυμνασίου, Α' Β' Λυκείου Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίουκριτήρια ΚΕΕ πρόσφατα άρθρα / εργασίες σχολικά βιβλίαανήσυχοι μαθηματικοί / σχολ. σύμβουλοι ΠΕ03 / παραρτήματα ΕΜΕ τα φυλλάδιά μου
λύσεις τράπεζας θεμάτων Α' Β' ΛυκείουΜαθηματικά Β΄ Γυμνασίουεισαγωγικών 1945-2001 διπλωματικές εργασίες βοηθήματα Άλγεβρας πριν το 1980ηλεκτρονική αναζήτηση σε βιβλιοθήκες υλικό μου στο mathematica.gr
προετοιμάζομαι για Πανελλαδικές / σημειώσεις Γ'ΛυκείουΜαθηματικά Γ΄ Γυμνασίουενδοσχολικών / πανελλαδικών 1999- / ΟΕΦΕ πρόσφατα βιβλία (pdf) βοηθήματα Άλγεβρας μετά το 1980 παλαιοβιβλιοπωλεία με Μαθηματικά δεν ξεχνώ
η σελίδα των ΕΠΑΛΓεωμετρία Α΄ Λυκείουετήσια Δελτία Πάλλα 1947-80βιβλιογραφίες
+ βιογραφίες
βοηθήματα Αριθμοθεωρίας + Αριθμητικήςμαθηματικές εκδηλώσεις προτεινόμενα βιβλία
διδακτέα + εξεταστέα ύλη / οδηγίες διδασκαλίας Γεωμετρία Β΄ Λυκείουδιαγωνισμών 1933-2017 / υλικό προετοιμασίαςΔάσκαλοι των σχολικών μας χρόνων πανεπιστημιακά βιβλία
βιβλίο επισκεπτών



φροντιστηριακά φυλλάδια
(από τους ρομαντικούς της γεωμετρίας)

εργασίες
+ διατριβές

(αρχική σελίδα)
η γωνιά της Φυσικής (pdf)βιβλία κι εργασίες Α.Κυριακόπουλου μαθηματικά περιοδικά
(26 σε pdf)


Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015

η Μαύρη Βίβλος των Εισαγωγικών Εξετάσεων του ΕΜΠ 1962 του Αριστείδη Πάλλα

Αριστείδης Πάλλας
  • η Μαύρη Βίβλος των Εισαγωγικών Εξετάσεων του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου κατά Σεπτέμβριον 1962
  • Ετήσιο Δελτίο 1962, Θέματα Δοθέντα στις Εισαγωγικές Εξετάσεις των Ανωτέρων και Ανωτάτων Σχολών του Κράτους κατά το έτος 1962 μετά των λύσεων 


Ο Αριστείδης Πάλλας ήταν μεγάλος μαθηματικός από την Ζαχάρω Ηλείας.
Ήταν γνωστός φροντιστής και συγγραφέας ιστορικών βιβλίων της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα υπήρξε ιδιαίτερα ενεργό μέλος και όχι μόνο στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Μερικά λόγια για τον ίδιο μπορείτε να διαβάσετε εδώ (Μαθηματική Επιθεώρηση #21). Για την βιβλιογραφία του δείτε εδώ.

Αλλά η μεγάλη του προσφορά δεν σταματά εκεί.
Από το 1947 μέχρι και το 1980 εξέδωσε το Ετήσιο Δελτίο με τα Δοθέντα Θέματα των Εισαγωγικών Εξετάσεων σε όλες τις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές (σε όλα τα μαθήματα με τις λύσεις τους). Έβγαζε ένα τεύχος ανά χρόνο και με τον τρόπο αυτό διασώθηκαν ως τις μέρες μας τα θέματα αυτά. Όποιος είναι τυχερός μπορεί να πετύχει σε κάποιο παλαιοβιβλιοπωλείο κάποιο τεύχος από αυτά. Αντίγραφα των Ετήσιων Δελτίων του Πάλλα χρησιμοποιώ άλλωστε κι εγώ για να ανεβάζω σταδιακά τα Θέματα των Εισαγωγικών Εξετάσεων στα Μαθηματικά για τα έτη 1947-1980 εδώ.

Η πιο διάσημη ιστορία αφορά στην Μαύρη Βίβλο των Εισαγωγικών Εξετάσεων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κατά Σεπτέμβριον του 1962.

Τι έγινε τότε;
Το 1927 ξεκίνησαν οι εισαγωγικές εξετάσεις στις ανώτατες σχολές επειδή οι υποψήφιοι ήταν περισσότεροι από τις διαθέσιμες θέσεις. Ως τότε ο καθένας μπορούσε να σπουδάσει χωρίς εξετάσεις όπου ήθελε. Μέχρι και το 1963, τον μήνα Σεπτέμβρη κάθε τμήμα Πανεπιστημίου οργάνωνε τις δικές του εξετάσεις σε όποια μαθήματα ήθελε (σε όλη την ύλη του τότε Γυμνασίου). Ο κάθε υποψήφιος μπορούσε να είναι υποψήφιος σε όσα τμήματα ήθελε, υπό την προϋπόθεση να μην γίνονται εξετάσεις την ίδια ώρα και μέρα και εφόσον περνούσε σε περισσότερες από μια σχολή, επέλεγε που θα σπούδαζε. Αλλά το σύστημα τότε, επειδή τα διόρθωναν οι καθηγητές της εκάστοτε σχολής, ήταν διαβλητό. Καμιά φορά έμπαινε και κανένα λάθος θέμα. Αλλά το 1962 στις εξετάσεις σχολών του Πολυχνείου μπήκαν συνολικά 6 λάθος θέματα:

Την επομένη των εξετάσεων ο Πάλλας έβγαλε ανακοινώσεις για τα λάθος θέματα. Ένα μήνα μετά βγήκαν τα αποτελέσματα σε κάποια από τις σχολές με τα λάθος θέματα. Αναρωτιόταν δημόσια ''πως γίνεται με λάθος θέματα να ανακοινώνεται η εισαγωγή υποψηφίων σε σχολές, ενώ θα έπρεπε να επαναληφθούν οι εξετάσεις''. Ξεκίνησε μια δημόσια αντιπαράθεση στις εφημερίδες της εποχής. Αρχικά οι καθηγητές του Πολυτεχνείου δήλωναν πως τα θέματα δεν ήταν λάθος. Αργότερα, αφού η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία δήλωσε πως τα θέματα ήταν όντως λάθος, οι καθηγητές του Πολυτεχνείου δήλωναν πως ''δεν τους απασχολεί εάν τα θέματα ήταν σωστά ή όχι, παρά μόνο τους ένοιαζε να εξετάσουν την μαθηματική σκέψη των υποψηφίων''. Στην Μαύρη Βίβλιο των Εισαγωγικών Εξετάσεων του ΕΜΠ του 1962 του Παλλα, παρατίθενται χρονολογικά τα άρθρα από εφημερίδες της εποχής που αφορούσαν δημοσιεύματα της εποχής. Ο Πάλλας τους πήγε στα δικαστήρια κι έφτασε μέχρι και το Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση των εξετάσεων. Διαβάζοντας τα άρθρα αναφέρονται και μερικά χαριτωμένα όπως πχ. πώς η ανηψιά του Αντιπρύτανη, η οποία είχε μείνει επανεξεταστέα στο Γυμνάσιο, κατάφερε να είναι επιτυχούσα στο Πολυτεχνείο (που είχε τις πιο δύσκολες εξετάσεις την εποχή εκείνη). Στα άρθρα που περιλαμβάνονται υπάρχει όλο το ιστορικό πριν βγει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δεν ξέρω ποια απόφαση έβγαλε το τελευταίο αλλά ξέρω πως χάρη στον αγώνα του, από το 1964 τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων σταμάτησαν να βγαίνουν από τις ίδιες τις σχολές και ξεκίνησαν να βγαίνουν κεντρικά από το (εκάστοτε) Υπουργείο Παιδείας. Εικάζω πως δεν προλάβαιναν να αλλάξουν στα μέσα της χρονιάς το ισχύον σύστημα εξετάσεων και γι' αυτό δεν άλλαξε από το 1963. Για αρκετά χρόνια μετά (μέχρι το 1990 περίπου) οι Στρατιωτικές Σχολές συνέχισαν να βάζουν δικά τους θέματα και αργότερα προστέθηκαν ως επιλογή στο μηχανογραφικό των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αξίζει να αναφερθεί πως μέχρι και το 1963, οι θεματοδότες των θεμάτων ανακοινώνονταν δημόσια μετά το τέλος των εξετάσεων.

Μαζί με την Μαυρη Βίβλο (σελίδες 1-8 και 205-340) βρίσκεται και το Ετήσιο Δελτίο των Θεμάτων των Εισαγωγικών του 1962.

Ευγνωμονούμε ξανά τον Νίκο Αννιτσάκη από τις ΗΠΑ για την ψηφιακή διάσωση αυτή.

Ενημέρωση \ Update:
Τα Ετήσια Δελτία του Πάλλα ανεβαίνουν
σταδιακά σκαναρισμένα στην καρτέλα Ετήσια Δελτία του Πάλλα.


https://drive.google.com/file/d/0B2qYu535vGeQeTF0MGQwd0VJSE0/view?usp=sharing



Όποιος άλλος έχει παλιά εξαντλημένα βιβλία Μαθηματικών σκαναρισμένα ή εργασίες / μονογραφίες Μαθηματικών για να τις σκανάρω εγώ με πρόθεση να τα μοιραστεί (δημόσια) για να διασωθούν, ας επικοινωνήσει με το parmenides51 παπάκι gmail.com .

3 σχόλια:

  1. Καλησπέρα,για την αναφορά σας ότι οι Στρατιωτικές Σχολές έβαζαν τα δικά τους θέματα δεν είναι ακριβές γιατί στο Μηχανογραφικό του Γενικού Λυκείου από το 1983 και έπειτα οι Στρατιωτικές Σχολές (Ευελπίδων,ΣΜΑ,Ναυτικών Δοκίμων) ανήκαν στην 1η Δέσμη και διαγωνίζονταν στα θέματα των Μαθηματικών,Φυσικής,Χημείας,Έκθεσης.
    Δεν ανήκαν οι Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών (Τρίκαλα) όλων των σωμάτων και όπλων όπου έπρεπε να δώσεις εξετάσεις σε αυτούς.
    Με αυτόν τον τρόπο πέρασε συμμαθητής μου στις Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) ο οποίος είχε πετύχει και στο Οικονομικό από 4η Δέσμη.
    Ο αδερφός του πέρασε με Πανελλαδικές μετά το 1993 στην ΣΜΥ.
    Από το 1991 ή 1992, δεν θυμάμαι ακριβώς, οι εξετάσεις των Σχολώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό ειναι αλήθεια. Το 1983 περασα με το παλαιο συστημα στη Σ.Σ.Ε. Επαιρνε 30 υποψηφίους με το παλαιο και οι υπολοιποι με το νεο.
    Εδωσα εξετασεις και με τις δεσμες και με τα αποτελεσματα που εφερα περνουσα στη ΣΣΕ με καλυτερη σειρα απο αυτη που περασα αλλα δεν ειχα το δικαιωμα να τη δηλωσω δυο φορες δηλαδη και με τις δεσμες και με το παλαιο συστημα. Ο λογος που δηλωσα με το παλιο συστημα ήταν το μαθημα της Χημειας τα θεματα του οποιου τη συγκεκριμενη χρονικη περιοδο ηταν ευκολα.
    Τελικα περασα με το παλαιο συστημα αλλα φυσικα η αγωνια μου ηταν μεγαλη γνωριζοντας ότι θα μπορουσα ηδη να ημουν επιτυχων λαμβανοντας μερος μονο στις εξετασεις των δεσμων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι με το νέο σύστημα από τη στιγμή που είχες καλυτερες πιθανότητες θα ήταν λογικά και ποιο εύκολη η εισαγωγή.
    Προφανώς αυτό ίσχυε γιατί το σύστημα ήταν σε μεταβατικό στάδιο.
    Για αυτό και μοίρασαν τις θέσεις μεταξύ νέου και παλιού συστηματος.
    Λογικά αργότερα θα σταθεροποιήθηκε στις νέες διατάξεις.

    Δεν θυμάμαι αριθμό θέσεων για το 1983 με το σύστημα των Δεσμένω/τμημα-Σχολή.Θα ψάξω να βρω (αν υπάρχει ακόμη διαθέσιμη ως πληροφορία).
    Θυμαμαι μετά 2-3 χρόνια από την έναρξη του συστήματος των Δεσμών,όπου πράγματι ισχύει αυτό που αναφέρω για ΣΣΕ και ΣΜΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή